Уг диссертаци нь судалгааны үүдэл, зорилго, арга зүйг багтаасан оршил хэсэг, хос хэлний сургалтын сурган сэтгэл зүйн онолын үндэслэл гэсэн нэгдүгээр бүлэг, хос хэлний сургалтын хөтөлбөрийн онолын үндэслэл гэсэн хоёрдугаар бүлэг, судалгааны ажлын үр дүн, зөвлөмж гэсэн гуравдугаар бүлэг, номзүй, хавсралт материалууд нийлсэн нийт 93 хуудаснаас бүрдэж байна.
•Монгол улсын түүхэнд төрийн бус өмчийн сургуулийн сургалтын агуулга, хөтөлбөрийг боловсруулах, хэрэгжүүлэх талаар хийж буй анхны судалгааны ажлуудын нэг юм.
•Хос хэлний сургалтын чиглэлээр хийсэн дэлхий дахины ололт, амжилтыг уг судалгааны ажилд түлхүү оруулахыг анхаарсан.
•Хос хэлний тэнцвэрт сургалтын хөтөлбөр нь горилогчийн дэвшүүлсэн анхдагч санаа юм.
•10 жилийн туршилт, судалгаа болон практик ажлын үр дүнг нэгтгэн дүгнэж, онол, практикийн хослолын зөв шийдлийг гаргахыг оролдсон.
•Сургалтын хөтөлбөрийн агуулгыг боловсруулахдаа Монгол улсын хэмжээнд анх удаа Блүүмийн таксономийг хэрэглэсэн.