Шинжлэх Ухаан Технологийн Сан
Нэвтрэх

Монголын ойт хээрийн бүсэд алимын суулгац ургуулах арга ба суулгацын гарцыг нэмэгдүүлэх боломж



Салбар : Хөдөө аж ахуйн (ХАА) шинжлэх ухаан
Улсын дугаар : 1178
Хамгаалсан он : 2001
Түлхүүр үг : сорт, тарьц, залгуурга, тарих арга, эртжүүлэлт, нахиа залгах

Аннотаци

1. Байгалийн Ерөө дэх өрөл, цэцэрлэгийн өрөл, цэцэрлэгийн өрөл, Ранетка Пурпуровая сортын эх модны үрээс ургасан тарьц, залгуургыг өсөлт, бүтэц, ургалтын хугацаа, хүйтний тэсвэрээр шалгаруулав.
2. Эх модны үрслэх хугацаа, Ранетка Пурпуровая сортод 78, цэцэрлэгийн өрөлд 31, нутгийн өрөлд 30 хоног болохыг тогтоож, эх модны үрийг хавар эрт, намар орой тарих аргууд ашигтай болохыг тогтоов.
3. Монгол орны эрс тэс уур амьсгал нь: алимын үрийн эртжүүлэлт, байгалийн нөхцөл явагдахад нөлөөлж буй нь намар оройн тарилгад элслээгүй үрийг ашиглах боломжийг өгсөн. Үүнд: намар орой тариалсан үрийн хээрийн цухуйц
82.5-
99.5%, залуу тарьцын жилийн өсөлт
41.7-
47.0см болж, элсэлж тарьсан үрийнхээс соёололтоор
25.3-
30.0%, тарьцын өсөлтөөр
7.0-
11.0см илүү байгаа нь судалгаагаар илрэв.
4. Нэг залгуурга дээр 2 нахиа залгаж
0.06мм нийлэг хальсаар ороосон (боосон) хувилбарт нахианы амьдралт
93.1-
95.2%-д хүрч, нэгжээс авах суулгацын гарц
22.1-
25.2%-иар нэмэгдэж байгааг тогтоов.
5. Суулгацын эхний жилийн өндрийн өсөлт
79.9-
82.3см-т хүрч, ишний диаметр 1.1-1.2см болох ба үндэс нь
51.7-
70.1см гүн тархаж 6-7 салбар иш үүсгэнэ. Суулгацын эдгээр үзүүлэлт дээр тулгуурлан улсын стандарт боловсруулж батлуулсан.
6. Монгол өрөл (Ерөөгийн гонзгой хүрэн жимст) залгуургад давжаа алим нийлэг хальсан боолт хэрэглэсэн хувилбарт залгагдсан нахианы амьдралт хамгийн өндөр (
87.8%) бусад хувилбар ба олсоор ороосон хувилбараас
66.7%-иар илүү байв.



Зохиогч

Боловсролын доктор(PhD)

Бүтээлийн тоо : 1

Ишлэгдсэн тоо : 0




Ишлэлүүд


Ишлэл бүртгэгдээгүй байна.
Зохиогч Нэр Төрөл Он Салбар

Үзсэн тоо(Нийт) 221
Сүүлийн сард 4
Татагдсан тоо(Нийт) 0
Сүүлийн сард 0
Ишлэгдсэн тоо 0
Сэтгэгдэл бичих
Нэр :


СЭТГЭГДЛҮҮД

Боловсролын доктор(PhD)

-

Бүтээлийн тоо :

Ишлэгдсэн тоо :

Боловсролын доктор(PhD)

-

Бүтээлийн тоо :

Ишлэгдсэн тоо :