Монголын түүхийн хичээлээр ерөнхий боловсролын сургуулийн сурагчдад сэтгэхүйн үйлдэл хийх чадвар төлөвшүүлэх арга замын тухай асуудлыг онолын үүднээс судалж түүхийн сургалтын практик үйл ажиллагаанд дүн шинжилгээ хийх үндсэн дээр тухайн сэдвийн агуулга, хэлбэр арга зүй-технологийг боловсрол судлал, сэтгэл судлалын ухааны онолын түвшинд боловсруулах нь уг ажлын гол зорилго юм.Ерөнхий боловсролын дунд сургуульд судалж буй түүхийн хичээлээр сурагчдад сэтгэхүйн үйлдэл хийх чадвар төлөвшүүлэх арга замын асуудлыг тусгайлан судалж диссертацийн хэлбэрээр авч үзсэн анхны бүтээл болж сургалтанд хэрэглэгдэх сурган хүмүүжүүлэх онолын үндэслэлийг нээж тогтоохыг оролдсонд энэ ажлын онолын ач холбогдол оршино. Түүхийн хичээлээр сурагчдад сэтгэхүйн үйлдэл хийх чадвар дадал төлөвшүүлэх ажлын агуулга, хэлбэр, арга барилын олон талт хувилбаруудыг түүхийн хичээл зааж буй багш нар хичээл сургалтандаа гарын авлага өргөн ашиглах боломжтой байгаа нь энэ ажлын практик ач холбогдол оршино.