Энэхүү дипломын ажил нь удиртгал, үндсэн 2 бүлэг, 4 дэд бүлэг, дүгнэлт, ном зүй, хавсралт, нэр томъёоны тайлбараас бүрдэх бөгөөд бүгд 143 хэвлэмэл хуудастай. Түүнчлэн диссертацид 7 зураг, 30 хүснэгт, 2 диаграмм, хавсралт 10 орсон болно. Энэхүү судалгааны ажлын явцад бид оюун ухааны хөгжлийн талааро орчин үеийн үзэл баримтлалыг тоймлон авч үзсэн бөгөөд 400 гаруй хүүхдийг судалж, Дунд ангийн хүүхдийн оюун ухааны хөгжлийн ерөнхий үзүүлэлт 104, ахлах ангийн хүүхдийнх 106 байгаа нь оюун ухааны хөгжлийн дундаж түвшинг илтгэж байгааг тогтоож насны нэг үелэлээс нөгөөд шилжих оюун ухааны хөгжилд ахиц гарах хандлагатай байгааг ажиглалаа.