Сурагчид мэдлэгийг бэлэнчлэх маягаар дамжуулж хүртэх бус, өөрсдөө хамтран бүтээх оюунлаг аргад тасралтгүй суралцдаг болсноор тэдний сэтгэхүй, сэтгэхүйн үйлдэл илүү бүтээлч болж, шинэ шинэ чанарт шилжиж төлөвшдөг зүй тогтолтой. Өнөө үед 6-8 насны монгол сурагчдын оюуны үйлийн үндсэн механизм болох сэтгэхүйн үйлдлийн мөн чанар, өвөрмөц онцлогийг “бүхэллэг шинж”, ”тогтолцоо”-ны үүднээс тодруулан судалж, хөгжүүлэх арга зам, боломжийг тодорхойлох ажил үндэсний хэмжээнд чамлалттай бага хийгдэж ирсэн тул бид туршилт ажлаа явуулсан юм. Туршилтын үр дүнд 6-8 насны монгол сурагчдын сэтгэхүйн үйлдэл хийх чадвар нэмэгдэж, улмаар оюуны арга барил болон дэвшиж хөгждөг болохыг олж тогтоосон юм.