Энэхүү судалгааны ажил Монгол улсад орчин цагийн математик боловсрол, математик сэтгэлгээ үүсч хөгжсөн онцлог, түүхэн үйл явцыг цаг хугацааны тодорхой үе шатуудад ангилан авч үзсэн анхны оролдлого бөгөөд энэ чиглэлийн судалгаа урьд өмнө манайд хийгдээгүй ирсэн.
Арга: Судалгааны ажлын зорилгод нийцүүлэн эх сурвалжтай ажиллах болон ангилал, ярилцлагын аргыг голлон хэрэглэв.
Ач холбогдол: Холбогдох судалгааны материалууд цуглуулж нэгтгэн Монгол улсад математик сэтгэлгээ бүрэлдэн тогтож хөгжсөн түүхэн туршлагыг бодитойгоор үнэлж цэгнэх боломж олгож, ирээдүйн математикч сурган хүмүүжүүлэгчдийн соёлыг төлөвшүүлэхэд хувь эрдэмтний нөлөөлөл онцгой болохыг тодруулсан. Математик сэтгэлгээний үүсэл хөгжлийн түүхэн үйл явцыг нээн илрүүлсэн.
Дүгнэлт: Танин мэдэх үйл ажиллагааны чухал бүрэлдхүүн хэсэг болох математик сэтгэлгээг хөгжүүлэхгүйгээр сургалтын явцад мэдлэг, чадвар, дадал олгох үйл явц өндөр үр дүнд хүрэх боломжгүй. Математик сэтгэлгээг хөгжүүлэхийн тулд математикаар зайлшгүй хичээллэх, түүнд сайн суралцах шаардлагатай. Математик сэтгэлгээ хөгжсөний илрэл нь амьдрал практикт тулгарсан аливаа асуудлыг хийсвэрлэж, ерөнхийлөх чадвартай байх төдийгүй асуудалд үндэслэл нотолгоотой ханддаг.
Боловсролын доктор(PhD)
Бүтээлийн тоо : 1
Ишлэгдсэн тоо : 0