21-р зуунд улс орны хүмүүн капитал, тэр дундаа их, дээд сургуулиар бэлтгэгдэж буй хүмүүн капиталыг судлан, түүний нийгэм эдийн засгийн үр нөлөөллийг судлаж үзэх шаардлага зайлшгүй гарч байна. Хүмүүн капиталын онол нь “Хөдөлмөрийн үр өгөөж нь ажилтны эзэмшсэн боловсрол, мэдлэг, дадлага, туршлага зэрэг хувь хүний чадварын үзүүлэлтүүдээс ихээхэн хамаардаг” хэмээн үздэг. Энэхүү онолд үндэслэн их сургуулийн багшийн үр өгөөж нь багшийн суурь чадварын 14, мэргэжлийн чадварын 14, нийгэм, эдийн засгийн үр өгөөжийн 11 үзүүлэлтүүдээс хэрхэн хамаарч байгааг AHP шинжилгээний аргаар тооцож үзэхэд, манай улсад дээд боловсролын сургалтын байгууллагын багшийн үйл ажиллагааг тодорхой түвшинд үнэлдэг хирнээ, багшийн үр өгөөжийг тооцдоггүй болох нь судалгааны үр дүнгээс харагдаж байна. Иймд их сургуулийн багшийн үйл ажиллагааг “Үр дүнд суурилсан хяналт-шинжилгээний арга”-аар сайжируулж, хөдөлмөрийн үр өгөөжийг эдийн засгийн (тогтмол ба тогтмол бус) болон нийгмийн үр өгөөжийн үзүүлэлтүүдээр, судлах нь зохимжтой хэмээн дүгнэж байна.
Боловсролын доктор(PhD)
Бүтээлийн тоо : 1
Ишлэгдсэн тоо : 0