Уг диссертацийн судалгааны ажил нь 3 бүлэгтэй. Нэгдүгээр бүлэгт. Газарзүй сургалтын онол практикт сурагчдын бие даасан ажлын гүйцэтгэх үүргийг тодорхойлж, бие дааж ажиллах чадваруудын төвшнүүдийг ялган тогтоож өгсөн. Мөн Монгол улсад газар зүйн хичээлүүдийг зааж ирсэн түүхэн уламжлал, түүнийг шинэчлэх аргазүйн асуудлыг авч үзсэн Хоёрдугаар бүлэгт: Газарзүйн хичээлээр явуулах сурагчдын бие даасан ажлын системийг боловсруулж, түүний зөвлөмжтйг боловсруулсан Гуравдугаар бүлэгт: Газарзүйн хичээлээр сурагчдын бие даасан ажлыг явуулах боловсруулсан арга зүй зөвлөмжийг туршилтын сургалтанд хэрэглэж үр дүнг боловсруулсан. Боловсруулсан газарзүйн хичээлээр явуулах сурагчдын бие даасан ажлын аргазүйн зөвлөмж, бие даасан ажлын систем нь үр дүнтэй гэдэг нь туршилтаар батлагадсан.