Энэхүү диссертацийн гол зорилго нь хөгжмийн сургалтын хөтөлбөр боловсруулах түүхэн хандлагыг судалж, үндэсний үндсэн сургалтын хөтөлбөрийн хэрэгжилтэд хийсэн дүн шинжилгээнд үндэслэсэн ерөнхий боловсролын сургуульд зориулсан угсаатны чиг баримжаатай хөгжмийн сургалтын хөтөлбөрийн туршилтын үр дүнг танилцуулах явдал байв.
Түүхийн үндэслэлийг судалсны үндсэн дээр бид хөгжмийн сургалтын хөтөлбөрт гарсан гурван тодорхой үеийг олж мэдэв. 1) шинээр байгуулагдсан дэлхийн сургуулиудын хөгжмийн сургалтын хөтөлбөр (1921-1962), 2) амьдралын чиг баримжаатай олон нийтийн хөгжмийн сургалтын хөтөлбөрт гарсан өөрчлөлтүүд. боловсролын тогтолцоо (1963-1990), 3) ардчилсан боловсролын тогтолцооны хөгжмийн сургалтын хөтөлбөр (1991 оноос өнөөг хүртэл).
Хөгжмийн боловсролын үндэсний сургалтын хөтөлбөрийн хэрэгжилтэд хийсэн дүн шинжилгээ, 354 багштай хийсэн ярилцлагын дүн, судалгааны дүнгээс харахад 120 сургуулийн 3200 сурагч, орчин үеийн болон этно-чиг баримжаа бүхий хоёр хэлбэрийн хооронд ялгаа гарчээ.
Тиймээс бид философийн болон сэтгэл зүйн үндэс суурь болох гоо зүйн формализм, парохиализм, сэтгэл хөдлөлийн оюун ухааны онол бүхий дунд сургуулиудад чиглэсэн хөгжмийн сургалтын хөтөлбөр боловсруулсан. Энэхүү шинэ сургалтын хөтөлбөр нь 10 орны инвазив домэйноос бүрдэх бөгөөд энэ нь 15 орны хөгжмийн сургалтын хөтөлбөрүүдэд түгээмэл байдаг.
Диссертацид Улаанбаатар хотын 48, Ирээдүй цогцолбор сургуулиуд, Баянхонгор аймгийн Номудалай сургуульд 120 оюутныг хамруулсан угсаатны чиг баримжаа бүхий хөгжмийн сургалтын хөтөлбөрийн үр нөлөөг судалсан туршилтын судалгааг авч үзсэн болно. Судалгаагаар тестийн өмнөх болон тестийн үр дүнгийн хооронд сурагчдын сурлагын амжилтын хооронд статистик ач холбогдолтой ялгаа байгааг нотолсон: 5-р ангийн сурагчдын сургалтын түвшин
52.9% -аас 75%, 9-р ангийн сурагчдын
57.2% -аас
84.7% хүртэл өссөн байна.
Боловсролын доктор(PhD)
Бүтээлийн тоо : 1
Ишлэгдсэн тоо : 0